اخبار

آیا در ارومیه می‌توانم بدون مراجعه به آزمایشگاه، در خانه آزمایش بدهم؟

شاید برای شما یا آشنایان و افراد خانواده شما پیش آمده باشد که به علت بیماری و مراقبت در منزل، امکان رفتن به آزمایشگاه و انجام آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را نداشته باشید. بسیاری از افراد به دلایل مختلف قادر به حضور در آزمایشگاه نیستند:

  • سالمندان
  • بانوان باردار
  • جانبازان و معلولان
  • افراد با نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های مزمن
  • بیماران بدحال، دیالیزی و دیابتی
  • بیماران تصادفات و شکستگی‌ها
  • افرادی که به دلیل مشغله کاری، امکان رفتن به آزمایشگاه ندارند.

همچنین برخی افراد مرتباً نیازمند آزمایش‌های چکاپ دوره‌ای هستند و یا سریعاً باید آزمایش خون از آنها گرفته شود.

ناگفته پیداست انجام آزمایش‌ها بخش ضروری از روند تشخیص و کنترل بیماری توسط پزشک معالج هستند و نمی‌توان از انجام تحقیقات متعدد نشان می‌دهد عدم‌مراجعه به‌موقع بیماران به آزمایشگاه‌ها و عدم‌انجام آزمایش‌ها، از جمله عوامل اصلی در تشدید بیماری‌ها و گسترش عوارض آنها به دیگر بخش‌های بدن است.

  • nano-p-patients-i-covid-19
    با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط شیوع ویروس کرونا، و لزوم قرنطینه بیماران، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، استفاده از خدمات نمونه‌گیری در منزل و دریافت الکترونیکی جواب آزمایش را به همه عزیزان مراجعه‌کننده پیشنهاد می‌کنیم.

تعریف نمونه‌گیری

منظور از نمونه آزمایشگاهی، نمونه‌گیری از خون فرد است. این نوع آزمایش باید توسط پرسنل آزمایشگاهی و افراد مجرب فارغ‌التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی انجام شود. در آزمایشگاه، خون بدن شخص را از سرخ‌رگ، سیاه‌رگ یا مویرگ می‌گیرند.

نمونه‌گیری باید در شرایط بهداشتی با رعایت استانداردهای این کار و در لوله‌های آزمایشگاهی ضدعفونی‌شده به کمک تجهیزات آزمایشگاهی انجام شود. انتقال ظرف نمونه‌برداری، شرایط نگه‌داری و جابجایی و جمع‌آوری نمونه‌ها باید با دقت فراوانی همراه باشد. بعد از اینکه نمونه‌گیری خون از شما انجام گرفت، توسط افراد متخصص و با دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی تجزیه و تحلیل می‌شود.

همچنین نوع نمونه و نحوه‌ی گرفتن آن و شرایط جسمی فرد نمونه‌دهنده، اهمیت فراوانی دارد.

آیا برای نمونه‌گیری حتماً به آزمایشگاه باید مراجعه کنیم؟

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی‌های آزمایشگاهی و همچنین روش‌های ارتباطی، سفارش و انجام نمونه‌گیری در محل سکونت و کار خودتان امکان‌پذیر است و لازم نیست شخصاً به آزمایشگاه مراجعه کنید. نمونه‌گیری در محل تقریباً برای تمامی آزمایش‌ها امکان‌پذیر است.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، عدم‌نیاز به حضور در محیط‌های عمومی، خصوصاً برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، کودکان و خانم‌های باردار است. از دیگر مزایای این روش:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • حفظ آرامش و آسایش بیمار
  • اجتناب از شلوغی‌ها و خطرات ابتلا به بیماری‌های واگیردار
  • سادگی سفارش خدمات نمونه‌گیری در منزل
  • امکان انجام دقیق نمونه‌گیری
  • رهایی از شلوغی، ترافیک، و اتلاف وقت در نوبت‌دهی

توجه: انجام نمونه‌گیری توسط افراد متفرقه و فاقد صلاحیت، می‌تواند موجب اخلال در روند آزمایش و اعلام نتیجه اشتباه گردد. چنانچه قصد انجام این کار در هر یک از مراکز آزمایشگاهی را دارید، از وجود مجوز نمونه‌گیری در منزل و صلاحیتِ فرد اعزامی اطمینان حاصل کنید.

برای نمونه‌گیری در منزل در ارومیه چه باید کرد؟

برای سفارش نمونه‌گیری در ارومیه کافی است به یکی از روش‌های زیر با پرسنل آزمایشگاه نانو ارومیه تماس بگیرید:

تماس تلفنی

شماره تلفن‌های ۰۴۴۳۳۴۵۷۹۹۶ و ۰۴۴۳۳۴۵۷۹۹۳

تماس تلفنی

WhatsApp

ارسال و دریافت اطلاعات با شماره ۰۹۱۴۸۰۵۲۷۲۴

WhatsApp

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نانو در ارومیه خدمات نمونه‌گیری را با رعایت کامل مصوبات معاونت امور درمان وزارت بهداشت در این زمینه انجام می‌دهد. کلیه مراحل نمونه‌گیری، مدیریت نمونه، بسته‌بندی، و نقل و انتقال ایمن نمونه به آزمایشگاه توسط فرد ذیصلاح و با نظارت مستقیم آزمایشگاه انجام می‌شود تا خللی در نتیجه آزمایش ایجاد نشود.

پرسنل مجرب آزمایشگاه نانو، تخصص مورد نیاز برای این کار را دارند و در زمان مقرر، همراه با تجهیزات مورد نیاز در آدرس شما حاضر خواهند شد.

نمونه‌برداری از کارکنان ادارات و سازمان‌ها

یکی دیگر از مزایای این کار، امکان پایش سلامتی گروهی برای پرسنل ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها در محل کار آنهاست. آزمایشگاه نانو به عنوان یک مرکز مجهز و پیشرو، طرف قرارداد بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در استان آذربایجان غربی است و بدون نیاز به مرخصی پرسنل، به همین طریق از افراد این مجموعه‌ها و در محل کار آنها اقدام به نمونه‌گیری می‌کند.

آیا برای گرفتن نتیجه آزمایش باید به آزمایشگاه مراجعه کنم؟

از سوی دیگر، با انجام آزمایش در آزمایشگاه نانو ارومیه، نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه و دریافت نتیجه نیست. علاوه بر امکان ارسال نتیجه به صورت پیامکی و یا به صورت چاپ‌شده با پیک، می‌توانید نتایج آزمایش‌ها را بدون پرداخت هزینه و به‌صورت آنلاین در بخش جوابدهی سایت آزمایشگاه نانو ملاحظه کنید و آن را مستقیما در اختیار پزشک معالج خود قرار دهید.

ارسال کاغذی

ارسال نتیجه آزمایش با پیک به آدرس منزل یا محل کار شما

ارسال کاغذی

ارسال پیامک

دریافت نتیجه آزمایش به‌صورت پیامک بر روی تلفن همراه شما

ارسال پیامک
مطالب بیشتر در بخش مقالات سایت آزمایشگاه نانو

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نانو، یکی از مراکز مجهز آزمایشگاهی بخش خصوصی در ارومیه و آذربایجان‌غربی است که از اواخر سال ۱۳۹۷ با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و منحصربه‌فرد آزمایشگاهی و با رویکردی بیمار-محور در خدمت جامعه پزشکی و طیف وسیعی از بیماران مراجعه‌کننده از هموطنان گرامی و بیماران کشورهای همجوار قرار گرفته است و افتخار دارد به عنوان یکی از کامل‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های ارومیه در خدمت مردم عزیز این منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *