PCR سلولی مولکولی

آزمایش PCR کرونا در ارومیه برای مسافرت خارج از کشور

همانطور که در مطالب قبلی سایت و شبکه‌های اجتماعی آزمایشگاه به اطلاع رساندیم، آزمایشگاه نانو ارومیه پس از ماه‌ها تلاش موفق به اخذ مجوز انجام آزمایش PCR تشخیص ویروس کرونا شد تا اولین مرکز خصوصی انجام این آزمایش در ارومیه و استان آذربایجان غربی باشد.

به این ترتیب و در شرایط حساس کنونی که موج جدید ویروس و گونه‌های جهش‌یافته‌ی آن، بیش از پیش سلامتی جامعه را تهدید می‌کند، دغدغه‌های سلامتی برای بسیاری از افراد پررنگ‌تر شده است: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان، کودکان، مشاغل درگیر با مراجعان در ادارات، و بسیاری از افراد دیگر.

در کنار این افراد، کسانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، موظف به ارائه آزمایش PCR برای اخذ اجازه ورود به کشورهای دیگر هستند. خوشبختانه با امکان انجام این آزمایش در آزمایشگاه نانو، این عزیزان نیازی به مراجعه به شهرها و استان‌های دیگر برای این کار ندارند.

  • رعایت کامل کلیه استانداردهای جداسازی بخش PCR در آزمایشگاه نانو

    برای رعایت هرچه دقیق‌تر امنیت و سلامت مراجعان آزمایشگاه، بخش PCR آزمایشگاه نانو در یک طبقه مجزا، در یک واحد کاملا جداگانه از سایر بخش‌های آزمایشگاه و با پذیرش جداگانه انجام می‌شود و سایر مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه، نگرانی از بابت احتمال آلودگی به ویروس کرونا از بیماران احتمالی ندارند.

نکات ضروری برای انجام آزمایش

عزیزانی که پیش از سفرهای هوایی به خارج از کشور نیازمند انجام آزمایش PCR تشخیص ویروس COVID-19 هستند، لطفاً نکات زیر را در این زمینه مد نظر داشته باشند:

  • برای انجام آزمایش PCR لطفاً به واحد اختصاصی بخش PCR، به آدرس ارومیه، خیابان حسنی، مجتمع دکتر هاشمی، طبقه اول، سمت راست با شماره تلفن ۰۴۴۳۳۴۴۳۹۶۶ مراجعه فرمایید.

  • در حال حاضر در بخش PCR، فقط دفترچه نیروهای مسلح با تجویز پزشک مورد قبول بیمه است.

  • جواب آزمایش هایی که قبل از ساعت ۱۴ انجام شده است، در عصر همان روز آماده تحویل است. آزمایش هایی که پس از این ساعت انجام می شود، عصر روز بعد آماده خواهد شد.

  • اگر به دلیل ذیق وقت، نیازمند انجام اورژانسی این آزمایش هستید، مسئله را با پذیرش در میان بگذارید تا در اسرع وقت انجام گیرد.

  • در زمان نمونه برداری، همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت برای مسافرین خارج از کشور الزامی است.

  • نتایج آزمایش ها بعد از آماده شدن، به صورت حضوری و یا در بخش جوابدهی سایت آزمایشگاه نانو قابل دریافت است. برای این منظور، لازم است به پذیرش اطلاع دهید تا نتیجه آزمایش علاوه بر چاپ، به صورت فایل PDF آماده شده و در سایت قرار گیرد.

  • حداکثر مهلت اعتبار جواب PCR برای مساقرت به خارج از کشور، ۷۲ ساعت است.

  • نتایج آزمایش پی سی آر برای عزیزان مسافر، کاملا به زبان انگلیسی و دارای QR Code قابل شناسایی در فرودگاه و گمرک است.

  • برای رفاه حال مسافران گرامی، برنامه ریزی لازم برای ایام تعطیل و همچنین تعطیلات عید نوروز انجام شده است.

چنانچه سؤالی در این زمینه دارید، لطفاً با شماره تلفن اختصاصی پذیرش بخش PCR با شماره ۰۴۴۳۳۴۴۳۹۶۶ تماس بگیرید.

مطالب بیشتر در بخش مقالات سایت آزمایشگاه نانو

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نانو، یکی از مراکز مجهز آزمایشگاهی بخش خصوصی در ارومیه و آذربایجان‌غربی است که از اواخر سال ۱۳۹۷ با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و منحصربه‌فرد آزمایشگاهی و با رویکردی بیمار-محور در خدمت جامعه پزشکی و طیف وسیعی از بیماران مراجعه‌کننده از هموطنان گرامی و بیماران کشورهای همجوار قرار گرفته است و افتخار دارد به عنوان یکی از کامل‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های ارومیه در خدمت مردم عزیز این منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *