اخبار مراقبت‌های پزشکی

بهترین مراکز آزمایش خون در ارومیه

چرا آزمایش خون؟

نتیجه آزمایش خون به‌عنوان یک سند کاملا معتبر، راحت، کم‌هزینه و بی‌خطر برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت بیماری یا سلامت یک فرد است. 

آنهایی که برای سلامت خود اهمیت قائل هستند سالانه حداقل یک بار آزمایش خون می‌دهند تا فاکتورهای مختلف موجود در خون و پلاسمای خود را چک کرده و از سلامتی خود اطمینان یابند. بسیاری از بیماری‌هایی که با آزمایش خون قابل ردیابی هستند، در صورت تشخیص به‌موقع می‌توانند به‌سادگی درمان یا کنترل شوند؛ اما متأسفانه در بسیاری از موارد زمانی به پزشک و آزمایشگاه مراجعه می‌شود که مدت زیادی از شروع بیماری گذشته و درمان آن مستلزم صرف وقت و هزینه فراوان است، و در برخی موارد حتی ممکن است بیماری به بخش‌های دیگر بدن آسیب زده و یا قابل‌درمان نباشد.

علاوه بر این، برخی از افراد نیز متاسفانه به دلیل مبتلا بودن به یک نوع بیماری خاص، باید سالانه چند بار آزمایش خون بدهند. پزشک معالج با مطالعه این نتایج در کنار معاینات، می‌تواند سیر بیماری این افراد را پیگیری کند.

عوامل بیماری‌زای مختلف بازتاب‌های خاصی در فاکتورهای خونی دارند؛ در نتیجه آزمایش خون امکان پایش این بیماری‌ها را فراهم می‌کند. برای مثال دیابت یکی از عواملی است که فرد را با سرعت قابل توجهی به سمت نارسایی کلیه پیش می‌برد. نارسایی کلیه سبب بالا رفتن میزان کراتینین و BUN پلاسما می‌شود. در واقع می‌توان گفت که میزان کراتینین خون یک فاکتور بسیار مناسب برای ارزیابی عملکرد کلیه (GFR) است.

از طرفی اغلب هورمون‌های بدن درون‌ریز هستند. بنابراین می‌توان سطح آن‌ها را در خون اندازه‌گیری کرد و به وجود اختلال در یک غده مشخص پی برد.

زمان انجام آزمایش خون

همانطور که در توصیه‌های بهداشتی همه سازمان‌های ملی و جهانی اعلام می‌شود، همه افراد مخصوصاً افراد بالای ۴۵ سال بهتر است هر ۶ ماه یک بار آزمایش خون بدهند و از سلامت خود اطمینان یابند.

بهترین زمان آزمایش در طول شبانه روز، بستگی به نوع آزمایش شما دارد. برای مثال آزمایش قند خون ناشتا باید حداقل بعد از ۴ ساعت ناشتایی در ساعات اولیه صبح انجام شود.

انجام آزمایش‌های هورمونی مربوط به آندروژن‌ها بهتر است در روزهای ابتدایی هفته اول سیکل جنسی خانم‌ها انجام شود. همین طور توصیه می‌شود خانم‌ها حداقل ۴۸ ساعت قبل از آزمایش، قرص‌های دارای هورمون‌های جنسی مخصوصاً قرص‌های ضدبارداری مصرف نکنند.

آزمایشگاه معتبر برای انجام آزمایش خون در ارومیه

مرکز تخصصی نانو ارومیه، یکی از بهترین آزمایشگاه‌های ارومیه برای انجام آزمایش خون است. نتایج آزمایش‌ها در این مرکز با رعایت دقیق کلیه استانداردها، دارای حداکثر دقت است. تخصص و مهارت نیروهای تیم نانو، و کیفیت و دقت دستگاه‌های بکار رفته در آزمایشگاه نانو، آن را تبدیل به مجهزترین مرکز آزمایشگاهی بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی کرده است.

انجام آزمایش بدون نیاز به حضور در آزمایشگاه

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری، شرایط بیماری، و نیز توصیه به قرنطینه و عدم‌حضور در مکان‌های عمومی در این ایام، امکان مراجعه به آزمایشگاه را ندارند. اما این مسئله نباید مانعی بر سر راه سنجش سلامتی شود. خوشبختانه با پیاده‌سازی سیستم نمونه‌گیری در محل، برای انجام آزمایش خون در آزمایشگاه نانو ارومیه نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه نیست و به‌راحتی می‌توانید به طرق مختلف، درخواست نمونه‌گیری در منزل ثبت کنید. همکاران ما پس از دریافت درخواست شما و انجام هماهنگی‌های اولیه، نمونه‌گیری را با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی در منزل یا محل کار شما انجام خواهند داد. این روش خصوصاً در دوره شیوع بیماری کرونا و نیز برای افرادی که محدودیت حرکتی و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند توصیه می‌شود.

برای جوابدهی آزمایش نیز لازم نیست به آزمایشگاه مراجعه کنید. دریافت نتیجه آزمایش در آزمایشگاه نانو به روش‌های مختلف به‌صورت آنلاین و کاغذی بدون مراجعه به آزمایشگاه قابل‌دریافت است.

 

جمع‌بندی

بسیاری از پارامترهایی که در آزمایش خون هستند می‌توانند مشخص کنند آیا در آستانه ابتلا به نوع خاصی از بیماری هستید یا خیر. این موضوع به شما و پزشک‌تان کمک می‌کند اقدامات لازم را برای پیشگیری از پیشرفت بیماری و درمان آن انجام دهید. این یکی از ارزشمندترین کارایی‌های برگه آزمایش خون است.

اگر در زمینه آزمایش خون و نحوه انجام آن برای خودتان و یا عزیزان‌تان سؤالی دارید، همکاران ما با شماره تلفن‌های ۰۴۴۳۳۴۵۷۹۹۳ و ۰۴۴۳۳۴۵۷۹۹۶ پاسخگوی شما خواهند بود.

مطالب بیشتر در بخش مقالات سایت آزمایشگاه نانو

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نانو، یکی از مراکز مجهز آزمایشگاهی بخش خصوصی در ارومیه و آذربایجان‌غربی است که از اواخر سال ۱۳۹۷ با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و منحصربه‌فرد آزمایشگاهی و با رویکردی بیمار-محور در خدمت جامعه پزشکی و طیف وسیعی از بیماران مراجعه‌کننده از هموطنان گرامی و بیماران کشورهای همجوار قرار گرفته است و افتخار دارد به عنوان یکی از کامل‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های ارومیه در خدمت مردم عزیز این منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *