تازه‌های پزشکی

آیا من مبتلا به کرونا هستم؟

شیوع عفونت‌های ویروس جدید در بین مردم همیشه مورد توجه سازمان‌ها، نهادهای بهداشت عمومی داخلی و بین‌المللی است. خطر ابتلا به ویروس و شیوع آن به ویژگی‌های ویروس بستگی دارد، از جمله میزان و درصد انتشار آن بین افراد، شدت بیماری ناشی از آن و اقدامات پیش‌گیرانه و درمانی پزشکی یا سایر اقدامات موجود برای کنترل تأثیر ویروس (به عنوان مثال واکسن یا داروهای درمانی) در آمار مبتلایان مورد توجه است.

علائم شایع عفونت شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است که در موارد شدیدتر، عفونت ثانویه مبتلایان به این ویروس می‌تواند باعث ذات‌الریه، سندرم حاد شدید تنفسی، نارسایی کلیه و حتی در مواردی منجر به مرگ شود.

توصیه های استاندارد برای جلوگیری از شیوع عفونت شامل شستن منظم دست، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، پختن گوشت و تخم‌مرغ به‌طور کامل است. همچنین از تماس نزدیک با هر کسی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه و عطسه دارد، خودداری کنید.

ویروس کرونا عامل بیماری COVID-19، در حال حاضر در حال گسترش در کشور‌های مختلف است و توجه به این نکته مهم است که شرایط جهانی نشان می‌دهد که احتمالاً این ویروس باعث ایجاد بیماری همه‌گیر خواهد شد. این یک وضعیت به‌سرعت در حال تحول است و ارزیابی ریسک در پایش اولیه و براساس الگوریتم‌های به‌روز شده جهانی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

در وضعیت همه‌گیری کرونا یکی از مشکلات اصلی، مراجعه‌ی بی‌مورد به مراکز درمانی است زیرا هم باعث آلودگیِ جدید شده و هم امکان خدمت‌رسانی به افراد نیازمند را پایین می‌آورد. در عین حال ممکن است علایمی پیدا کنیم که به ابتلای کرونا شک داشته باشیم. در این صورت راهکار چیست؟

برای این منظور برنامه‌ای آنلاین توسط سازمان نظام پزشکی کشور تهیه شده است که تلاش می‌کند با مطرح کردن چند پرسش پزشکی به یک تصمیم بالینی برسیم: آیا هم اکنون نیاز یه مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارم یا نه؟

⚠️ توجه: الگوریتم‌های این برنامه توسط اساتید دانشگاهی و تحت نظارت سازمان نظام پزشکی کشور تهیه شده، اما نباید نتایج آن را به صورت ۱۰۰ درصد قابل اتکا بدانید. با مراجعه به این سایت و تکمیل پرسشنامه، سلامت خود را در برابر ویروس کرونا ارزیابی نمائید.

 نتیجه ارزیابی چند لحظه پس از پایان پاسخگویی شما نمایان می‌شود.

مطالب بیشتر در بخش مقالات سایت آزمایشگاه نانو

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نانو، یکی از مراکز مجهز آزمایشگاهی بخش خصوصی در ارومیه و آذربایجان‌غربی است که از اواخر سال ۱۳۹۷ با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و منحصربه‌فرد آزمایشگاهی و با رویکردی بیمار-محور در خدمت جامعه پزشکی و طیف وسیعی از بیماران مراجعه‌کننده از هموطنان گرامی و بیماران کشورهای همجوار قرار گرفته است و افتخار دارد به عنوان یکی از کامل‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های ارومیه در خدمت مردم عزیز این منطقه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *